mandag 21. november 2011

Liten mosekule


Det er hyggelig med litt planter og pynt i inngangspartiet!
Jeg har ikke så veldig grønne fingrer,
så jeg liker godt når jeg ikke trenger å vanne daglig.
I vinterhalvåret pynter jeg gjerne med mosekuler.
De holder seg like fine gjennom hele vinteren,
fordi inngangspartiet vårt er skyggefullt nesten hele dagen.
Og de er nydelige når det kommer rim på dem!





Dette trenger du:
Mose
Vikletråd og avbitertang
Myrteltråd (tynn ståltråd)
Lyng




Slik gjør du:
Form mosen til en kule ved å brette endene inn mot midten
slik at de skjules.
Surr vikletråd rundt kulen slik at den holder formen.
Klipp av grener fra lyngen
og putt de inn i kulen med den tykke enden først (se foto over)
Surr rundt kulen med myrteltråd
til du synes at lyngen ligger fint på plass



Tips:
Dersom du ønsker å lage større kuler
kan du bruke avispapir inni.
Mosekulene er også fine å legge på et fat og bruke som bordpynt.
Innendørs vil de tørke opp og mosen vil etter hvert bli gul,
men utendørs holder de hele vinteren dersom de ligger litt skyggefullt.





Siril for LidenSkapelse


6 kommentarer:

Lindas Lille Leilighet sa...

kjempesøt pynt:)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Takk for tipset, dette må jeg prøve!!
Kjempefin var den :))

Klem Heidi

Hjertebank sa...

Så flott det var å bruke lyng i mosekulen! Det har jeg ikke tenkt på før :)

Tina

eventyrLise sa...

Dette må jeg prøve! Så koselig :)

Min Lykke sa...

Såå fin!! Lekker er forbokstaven:)

Precious Home sa...

Takk for tips! Dette var jo sååå lekkert!
Kanskje jeg må ut en tur i morgen?