søndag 27. november 2011

Avispose

Det blir ofte en del festligheter i førjulstiden,
og da er det koselig å ta med en liten vertinnegave.
I stedet for å pakke inn gaven putter jeg den ofte i en liten pose
som jeg lager av avispapir.
Og noen ganger virker det som om det nesten er like mye stas med posen
som med det som er oppi…

Dette trenger du:
Aviser
Hullemaskin
Lim
En tykk pocketbok eller lignende
Snor/tråd
Perler

Slik gjør du:
Ta en dobbeltside av avisen og brett på midten.
Brett inn den ene langsiden tre centimeter to til tre ganger
(slik at den øverste kanten blir litt kraftigere).
Pakk inn et eller annet som er firkantet og har passelig tykkelsen.
La den ene enden være åpen.
Lim papiret fast i skjøtene og legg i klem
slik at limen får tørke.

Bruk en hullemaskin til å lage hull i toppen av posen.
Tre gjennom en snor eller tråd,
og fest en perle på hver av endene slik at snoren ikke glir ut av hullet.










Tips:
Det går også an å lage papirposer av ukeblader eller andre typer papir.
Posene kan også lages i ulike størrelser alt etter behov.
Jeg synes det er stas å bruke utenlandske aviser.
Ellers er finansaviser supre, fordi de har så få bilder!


Siril for Lidenskapelse

33 kommentarer:

Banebakken sa...

SUPERT tips :)

JEG og libellen. sa...

Så utrolig kreativ du er! Jeg er imponert og liker innleggen dine kjempegodt. Har blitt inspirert til å lage kuler med mose. Også har jeg planer om lage høydemåleren din. Gaveposene ser også ut til å være en god ide. Du er flink.

God 1. advent til deg.

Kristin

takhøyde sa...

Wow - for en super ide!!
Dette SKAL jeg prøve!!
Takk!
Klem Heidi :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Alltid like gøy å titte innom her hos deg, for her mangler det ikke på hverken ideèr eller kreativitet :)
Genial idè !!
Ha en fin første søndag i advent

Klem Heidi

ReVinyl sa...

Kjempeflott!
Takk for super ide! :)

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempestilig!:D det skal jeg prøve ut:)

Marlene sa...

Veldig veldig kult!
Denne skal jeg defintivt prøve meg på!
Takk!

Heidi sa...

Så fin! Minnet meg på at vi alltid fikk frukt og grønnsaker i slike da vi bodde i Bangladesh. Det kunne være papir fra både aviser og håndskrevene kladdebøker. Det utgjorde nok en viktig inntekt for en fattig familie. Det spørs om de så skjønnheten i papirposene...

Elisabeth, innerst i veien sa...

Stilig!!

Min Lykke sa...

Så stilig og kreativt! Herlig!:)

Siv Iren sa...

Supert tips! Må helt klart prøves :)

Unni sa...

Så stilig!

SiwR sa...

Dette må være et av de beste tipsene jeg har sett her inne! Tusen takk! :)

Signe sa...

Så lettvindt og smart!
Og en super gavepose *smil*

Unknown sa...

Så enkelt og så smart,,,, kjempeflott!!

Helena, Craft and Creativity sa...

Hittade hit via Pinterest! Vilken härligt inspirerande blogg du har! Jag har gjort påsar liknande dina, fast din idé är mycket smartare än min. :)

Tack för inspriationen. Många fina pyssel, jag återkommer gärna.

Ingrid Andrea sa...

Ahh så smart:) Og materialer til denne lekre veska har de fleste flust av, så her kan de bli vesker på vesker:)) Takk for tips!

chili og kjærleik sa...

Denne var jo berre heilt super - tusen takk for tips!

Janne sa...

Kult!!!

Yulia sa...

Helt fantastisk! Takk for tips!

Hege Morris sa...

Utrolig kult tips!

siri ore elle sa...

Hei på deg!!

Så utrolig kul pose og så enkel og lett beskrivelse!!

Første gangen jeg er innom her,tror jeg. Legger meg til som følger!!

Fin mandagskveld og ny uke til deg!!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Supersmart tips du gav meg der!
Tusen takk.

Unknown sa...

Så fin! Minnet meg på at vi alltid fikk frukt og grønnsaker i slike da vi bodde i Bangladesh. Det kunne være papir fra både aviser og håndskrevene kladdebøker. Det utgjorde nok en viktig inntekt for en fattig familie. Det spørs om de så skjønnheten i papirposene...
شركة عزل اسطح بالرياض
شركة عزل خزانات بالرياض
شركة تنظيف فلل بجدة
شركة كشف تسربات المياه بالدمام
شركة تنظيف موكيت بالدمام

Unknown sa...

Så fin! Minnet meg på at vi alltid fikk frukt og grønnsaker i slike da vi bodde i Bangladesh. Det kunne være papir fra både aviser og håndskrevene kladdebøker. Det utgjorde nok en viktig inntekt for en fattig familie. Det spørs om de så skjønnheten i papirposene...
اضغط هنا
اضغط هنا
اضغط هنا
اضغط هنا
اضغط هنا
شركات تنظيف خزانات بالدمام
شركة كشف تسرب المياه بمكة
شركة عزل اسطح بجدة
اسعار ايجار السيارات فى مصر
شركة تسليك مجارى بمكة
اضغط هنا
اضغط هنا

yanmaneee sa...

off-white
yeezy boost 350 v2
nike air max
air max 95
fila online shop
nike shox for women
nike air max 2019
michael kors factory outlet
nike air max 2019
adidas stan smith

Kelly Cain sa...

Interpages

Guest Blogger

Guest Blogging Site

Guest Posting Site

Guest Blogging Website

Kelly Cain sa...

Interpages

Guest Blogger

Guest Blogging Site

Guest Posting Site

Guest Blogging Website

Emma Ludwig sa...

Really great post, please always share this type of information.
The Revolution of USA Top Entrepreneur

tothen sa...

this content gucci replica handbags visite site best replica bags online check these guys out replica gucci

Anonym sa...

off white
off white
off white
off white nike
golden goose sneakers
nike sb dunk high
yeezy shoes
yeezy boost 350
yeezy 380
yeezy 700

phestay sa...

Related Site designer replica luggage go now replica louis vuitton bags right here dolabuy.co

Anonym sa...

kyrie 9
cheap jordans
supreme official
golden goose
golden goose outlet
kyrie irving shoes
supreme clothing
goyard outlet
bape hoodie
jordan sneakers