torsdag 24. november 2011

Bjørkekrans

Jeg er veldig glad i enkle kranser,
og lager de i ulike materialer og størrelser.
Denne kransen er liten og koselig, og passer nok best innendørs.



Dette trenger du:
Bjørk og hagesaks
Ståltråd, vikletråd og avbitertang
Perler
Evt. en liten fugl


Slik gjør du:
Lag en krans av ståltråd i den størrelsen du ønsker kransen.
Klipp opp bjørkegrener på 10-30 cm.
Legg noen grener rundt ståltrådkransen
og surr de fast ved hjelp av vikletråden.
Legg inn nye grener etter hvert som du trenger.
Det er lurt å legge grenene inn med den tykke enden
og putte den inn mellom de andre grenene slik at enden skjules.
Fortsett med å legge inn grener og vikle, rundt og rundt,
til kransen har ønsket tykkelse og ståltrådkransen er skjult.

Fest vikletråden og klipp den av 1,5 meter fra kransen.
Tre på perler, og surr vikletråden med perlene rundt kransen.
Mens du surrer må du plassere perlene for å få de der hvor du ønsker.
Lag en liten hempe med vikletråd på baksiden av kransen til oppheng.


Tips:
Fuglen som henger inni kransen
er sydd etter en oppskrift fra boken:
Tildas julehus av Tone Finnanger.

Det er også fint å lage hjerter på samme måte.




Siril for LidenSkapelse

13 kommentarer:

Manne's hverdag sa...

KJEMPEFIN!!!

Mor Inger`s hus sa...

Skikkelig fin ble den :)

Rosemary and thyme sa...

Flott krans!
Jeg har tenkt på å lage krans i evigheter....
Håper stormen her hos meg gir seg til imorgen. Da skal jeg ta meg en tur for å hente bjørkeris!

Fin blogg!
Klem Tove

Kathrine sa...

Ah! Jeg "pimpa" bjørkehjertet jeg laget i sommer/høst nå i ettermiddag, nå er det utstyrt med lys...håper det står over Berit som er meldt forbi her i morgen...så kanskje jeg kan blogge det snart? ;)

Kathrine

Inger-Lise sa...

Så fin den ble! :)

63 grader nord sa...

Den var virkelig fin! Enkel og fin!

Jeg feirer 5 års bloggbursdag i dag - kom å bli med på feiring :0)

God helg!

Katrine K sa...

Stilig!

I en Sving sa...

Så flott krans, Skal ut i skogen selv på jakt etter pinner i dag.

Jeg har julegave-give-away på bloggen min nå. Kom innom da vel. Bli med og kanskje nissen kommer til deg?

Kelly Cain sa...

Interpages

Guest Blogger

Guest Blogging Site

Guest Posting Site

Guest Blogging Website

yanmaneee sa...

golden goose
golden goose outlet
supreme clothing
golden goose sneakers
golden goose outlet
goyard
supreme clothing
supreme hoodie
adidas yeezy
goyard

tadu sa...

find out here now my company continue reading this More Bonuses hop over to this site Ysl replica handbags

nechet sa...

click over here p7d44o7x33 best replica bags online replica bags qatar zeal replica bags replica gucci handbags j1w57o1n90 guccireplica bags neverfull Continue c7q79t8x46 replica louis vuitton bags 7a replica bags philippines

Anonym sa...

chrome hearts outlet
fear of god essentials
golden goose outlet storet
fear of god essentials
kobe shoes
off white shoes
hermes birkin
jordan shoes
curry shoes
hermes birkin outlet