søndag 18. desember 2011

Hånd og Fot-avtrykk

Jeg har laget hånd- og fotavtrykk av datteren min da hun var 4 mnd.
Tenkte det ville bli fint på ett lerret.

Du trenger:
En svamp
Maling
Lerret
Bokstaver


Jeg har brukt akrylmaling og svampet en bakgrunn
og trykket hånden og foten til barnet på hvert sitt lerret.
Svampen har jeg gnidd over lerretet for å få en slags ujevn effekt.
Tilslutt har jeg satt på hvite bokstaver fra Panduro.



Her er ett dikt som passer fint til hånd og fot-avtrykk...bruker du ett større lerret får du plass til dikt og avtrykk:)

"Det hender du blir lei
fordi jeg er så liten,
Jeg setter merker alle steder
og gjør deg ganske sliten."

"Men hver dag blir jeg større
og en dag blir jeg stor.
Og alle mine
avtrykk
blir bare svake spor."

"Her er mitt lille
avtrykk
så du kan huske og forstå
Hvor søte føtter jeg hadde
den gangen de var små."

Jannicke for LidenSkapelse