søndag 25. september 2011

Hermetikkbokser til dekorasjon.

Hermetikk kan brukes til så mangt og her er 3 eksempler:


Til lys og blomster:





Her har jeg bare brukt Dymoen, og grov hyssing. For at lyset skal stå nedi boksen, så har jeg sand i.





Til kaffikapsler på kjøkkenet;


Her har jeg bare brukt Dymomaskinen og merket boksen.


NB! Bruk en boksåpner som ikke gir skarpe kanter!





Og til flotte lykter!

(bilde: homelife)



Disse har jeg ikke fått tid å lage selv ennå, men det skal jeg jammen gjøre snart for se så fin stemmning det blir med telys inni?



Du trenger:



Hermetikkbokser


En sort penn/tusj


Varmt såpevann


Drill


En båndt



Slik gjør du:



Vask hermetikken godt i varmt såpevann, slik at du får etiketten skikkelig av.



Tegn på mønsteret du vil ha med den svarte pennen.




Bruk drillen til å borre små hull til mønster, og to litt større øverst til å feste båndet i.



Fest båndet og tenn ett telys nedi.



Det er bare fantasien som setter grenser med hermetikk!





Silje, for Lidenskapelse.

9 kommentarer:

Trine Lill sa...

Så smart!:)
En slik lykt må prøves en gang.:)

Anonym sa...

hvis du ikke har drill, så legg en sammenrullet avis inni og bruk hammer og spiker. Passer fint som lyslykter ute i hagen nå om høsten. Kjempe enkel oppgave for barn, men legg avis inni for dem slik at de ikke skjærer seg. Hilsen minminivilla.blog.no

takhøyde sa...

Tøft - enkelt og billig!!
Fin uke til deg :)

lillpastill sa...

Stilig! Listen over hva jeg vil gjøre, lage, osv. bare vokser og vokser.. Disse er nå ført opp på denne voksende listen.. :)

Klem fra meg

Trine sa...

Wow så kult :D
Det der må æ jo prøve mæ på ;)

God tirsdag!

Klæm Trine

Sommerjenten sa...

Stilig! Blikkbokser kan brukes til så mangt:)

Ha en fin uke!

Klem Lene

LilleMille sa...

Da skal endelig de gamle blikkboksene tast frem & få nytt liv..

Kristin sa...

Så stilig!! Det finnes så utrolig mange flotte ideer der ute!!:)

fryd&forandring sa...

Enkelt, billig OG fint!!! Dette tror jeg selv 5-åringen kan bli med på å lage om jeg tar frem minidrillen! Hurra for denne bloggen, gleder meg til juleverksted fremover!!