søndag 25. september 2011

Hermetikkbokser til dekorasjon.

Hermetikk kan brukes til så mangt og her er 3 eksempler:


Til lys og blomster:





Her har jeg bare brukt Dymoen, og grov hyssing. For at lyset skal stå nedi boksen, så har jeg sand i.





Til kaffikapsler på kjøkkenet;


Her har jeg bare brukt Dymomaskinen og merket boksen.


NB! Bruk en boksåpner som ikke gir skarpe kanter!





Og til flotte lykter!

(bilde: homelife)



Disse har jeg ikke fått tid å lage selv ennå, men det skal jeg jammen gjøre snart for se så fin stemmning det blir med telys inni?



Du trenger:



Hermetikkbokser


En sort penn/tusj


Varmt såpevann


Drill


En båndt



Slik gjør du:



Vask hermetikken godt i varmt såpevann, slik at du får etiketten skikkelig av.



Tegn på mønsteret du vil ha med den svarte pennen.




Bruk drillen til å borre små hull til mønster, og to litt større øverst til å feste båndet i.



Fest båndet og tenn ett telys nedi.



Det er bare fantasien som setter grenser med hermetikk!





Silje, for Lidenskapelse.

14 kommentarer:

Trine Lill sa...

Så smart!:)
En slik lykt må prøves en gang.:)

Anonym sa...

hvis du ikke har drill, så legg en sammenrullet avis inni og bruk hammer og spiker. Passer fint som lyslykter ute i hagen nå om høsten. Kjempe enkel oppgave for barn, men legg avis inni for dem slik at de ikke skjærer seg. Hilsen minminivilla.blog.no

takhøyde sa...

Tøft - enkelt og billig!!
Fin uke til deg :)

lillpastill sa...

Stilig! Listen over hva jeg vil gjøre, lage, osv. bare vokser og vokser.. Disse er nå ført opp på denne voksende listen.. :)

Klem fra meg

Trine sa...

Wow så kult :D
Det der må æ jo prøve mæ på ;)

God tirsdag!

Klæm Trine

Sommerjenten sa...

Stilig! Blikkbokser kan brukes til så mangt:)

Ha en fin uke!

Klem Lene

LilleMille sa...

Da skal endelig de gamle blikkboksene tast frem & få nytt liv..

Min Lykke sa...

Så stilig!! Det finnes så utrolig mange flotte ideer der ute!!:)

fryd&forandring sa...

Enkelt, billig OG fint!!! Dette tror jeg selv 5-åringen kan bli med på å lage om jeg tar frem minidrillen! Hurra for denne bloggen, gleder meg til juleverksted fremover!!

yanmaneee sa...

yeezy
vans shoes
goyard
moncler
off white clothing
balenciaga
steph curry shoes
lebron 17 shoes
yeezy
kyrie 5

tealoa sa...

check out the post right here click this link here now blog here click site review i was reading this

hoate sa...

my site Dolabuy Fendi go to this site 7a replica bags wholesale browse this site Dolabuy Valentino

Unknown sa...

this hyperlink about his right here Ysl replica check over here i loved this

pethi sa...

helpful site p4w30v8g43 Ysl replica handbags replica bags louis vuitton replica bags nyc you can check here g3p79k9k86 zeal replica bags reviews replica bags cheap gucci fake f8i35b9u39 replica bags by joy